Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Χημικά στα μάτια του Τύπου



Α ΜΑΤ ΨΕΚΑΣΑΝ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΕΡ, ΣΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ, ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΙΓΟ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ

Η στιγμή της επίθεσης με χημικά στον έμπειρο φωτορεπόρτερ Γιώργο Νικολαΐδη. Τρεις μέρες μετά, η όρασή του δεν έχει επανέλθει πλήρως (Φωτογραφία: Δημήτρης Μιχαλάκης)

 
 
Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑ
«Ηταν στοχευμένο σε εμάς. Ψέκαζαν τους φωτορεπόρτερ» ισχυρίζεται ο Γιώργος Νικολαΐδης, τρεις μέρες μετά την επίθεση με χημικά που δέχτηκε από αστυνομικούς των ΜΑΤ, η οποία παραλίγο να του στοιχίσει το αριστερό μάτι του.
 «Καίγομαι ολόκληρος κι έχουν περάσει δυο μέρες. Εχω παντού εγκαύματα, δεν μπορώ ούτε να ντυθώ. Η όρασή μου επανέρχεται σταδιακά. Ευτυχώς με πέτυχε στο πλάι, στην αριστερή πλευρά. Γιατί αν με είχε πετύχει κατά μέτωπον, θα είχαν καεί τα μάτια μου. Ετσι μου είπε ο οφθαλμίατρος» τονίζει ο φωτορεπόρτερ από το «Phasma» και περιγράφει την επίθεση της 1ης Απριλίου:

«Εγινε στο δεύτερο ντου. Οι διμοιρίες είχαν ανασυνταχθεί και προχωρούσαν. Ξαφνικά, αυτός που κρατούσε τη φυσούνα, άρχισε να ρίχνει χημικά πάνω μας, από το μπλοκ των αστυνομικών. Με πέτυχε πλάγια, από απόσταση μισού μέτρου. Εχασα τον κόσμο, έπεσα κάτω». Στη συνέχεια, όπως διηγείται ο ίδιος, «μια γυναίκα μου έδωσε νερό, της είπα να καλέσει ασθενοφόρο, κάλεσε αλλά δεν ήρθε ποτέ. Μετά με βρήκαν οι συνάδελφοι, με πήγαν στα Προπύλαια, μου έβαλαν ορό. Γύρισα στο σπίτι και έκανα μπάνιο, αλλά την Τετάρτη ήμουν χειρότερα. Πήγα στο νοσοκομείο, μου έβαλαν ορούς, ξεκίνησα κορτιζόνη. Δεν έβλεπα καλά. Φοβόμουν για το μάτι μου.

»Ευτυχώς, μέρα με τη μέρα, η όρασή μου επανέρχεται» λέει ο φωτορεπόρτερ, ο οποίος το πρωί της ίδιας ημέρας είχε ορκιστεί στη Νομική. «Αποφάσισα να πάρω το πτυχίο μου έπειτα από 20 χρόνια» λέει. Τώρα ετοιμάζεται να προσφύγει στα διεθνή δικαστήρια, μιας και στην Ελλάδα «η ελληνική Δικαιοσύνη δεν δικαιώνει φωτορεπόρτερ που δέχονται επιθέσεις».

«Είναι προφανές ότι οι συστηματικές και επαναλαμβανόμενες επιθέσεις ενάντια στους λειτουργούς του Τύπου, την ώρα της δουλειάς τους, καταπατούν ακόμη και θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, και ασκούνται συνειδητά από διάφορα κέντρα για τη φίμωση της ελευθεροτυπίας, σε μια συνειδητή προσπάθεια να τρομοκρατηθεί και να χειραγωγηθεί η Ενημέρωση» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η ΠΟΕΣΥ και αφορά την επίθεση.
http://www.enet.gr